Annonsering för intelligenta medier

en del av vad vi erbjuder

Admoove - ett av Sveriges mest rutinerade Mediaföretag

Få en bättre synlighet med SEO!

Vi har flera års erfarenhet att hjälpa företag med att öka sin omsättning online. Hos oss får ni en erfaren och kompetent projektledare som förstår din business, dina kunders köpbeteende och vet hur du ska agera för att nå din målgrupp.
Det viktiga för oss är vad NI vill uppnå – rätt besökare till er webbplats, som gör rätt saker, blir vårt gemensamma mål! Att ranka så högt upp som möjligt arbetar vi med att göra en ordentlig sökordsanalys och marknadsanalys efter dina besökares sökbeteende på framförallt Google och Bing och anpassar er hemsida efter det.


Vad är SEO?

SEO är förkortning av sökmotoroptimering och handlar om att förbättra en webbplats synlighet på sökmotorer som till exempel Google eller Bing.
Har man gjort sökmotoroptimering på rätt sätt så leder det till att man syns högt på i sökmotorerna på relevanta sökningar som kan driva mer trafik och försäljning till ditt företag.


Grunden inom SEO

Din webbplats innehåll behöver utformas efter dina mål och på ett sätt så att Google klarar av att tolka informationen och som svarar till sökarens intention. Google tittar bland annat på strukturen, vad som står i koden och vad du har för innehåll. Ju snabbare, bättre strukturerat och tillgänglig er sida är – desto bättre kommer ni att ranka.


Vad kan vi erbjuda er inom SEO?

För att uppnå att ranka så högt som möjligt krävs det olika åtgärder. Vi på Admoove har lång erfarenhet och mycket goda kunskaper inom detta område och kan hjälpa dig att nå toppen.
 
För att driva försäljning och nå lönsamheter med sökmotoroptimering handlar det inte bara om att synas på toppen, det handlar även om att synas på rätt sökord och rätt sökordsfraser. Det första som behövs göra är en sökordsanalys som ger dig svar på vilka sökord som är mest lönsam att optimera för i er verksamhet.
 
Vi gör även en grundlig genomgång av er sajt och kommer med förslag på vilka förbättringar ni kan göra. Det kan handla om att ändra struktur, ändringar i text, navigering med mera. 
Utöver en sökordsanalys och en grundlig genomgång på er sajt så gör vi en konkurrensanalys där vi bevakar era konkurrenter, Ni får reda på hur de arbetar med sökmotoroptimering och om någon konkurrent gör något som är värt att ta efter ur ett SEO perspektiv eller göra något annorlunda för att få ett försprång upp till toppen.


Hur lång tid tar en sökmotoroptimering?

Det är viktigt att veta att sökmotoroptimering är ett arbete som aldrig tar slut. För att ta sig till toppen och stanna där krävs det att man fortsätter att arbeta kontinuerligt och ha tålamod.
 
Beroende på marknad och vilken konkurrenskraft ni har, tar ett bra SEO arbete alltifrån 2-6 månader till ni kan se ett riktigt bra resultat.
 
Sökmotorerna vill ha nöjda återkommande användare och för att kunna leverera jobbar sökmotorerna ständigt med att förbättra sina algoritmer.
 
När en användare söker på något har denne en hög förväntan på att hitta den information den söker på. Sökmotorernas jobb är att göra det resultatet så relevant som möjligt för användaren. Därför är det viktigt att se till att ha relevant och kvalitativ information på er hemsida för att ranka så högt som möjligt och nå användaren.
 
Hur länge en läsare stannar på sidan utan att gå tillbaka till sökresultatet är en viktig indikation på hur kvalitativt innehållet är för sökmotorer.  
 
När ni väl syns på rätt sätt resulterar det till fler besökare och nya kunder till er verksamhet.
 
Det finns några sätt att snabba på processen genom att:

  1. Välja en plattform som är sökmotorvänlig
  2. Sökmeningar – bättre att välja meningar än att välja enstaka ord
  3. Synonymer – synonymer till sökord kan ibland ha mycket lägre konkurrens och du får en bra position snabbare
 
En stor fördel med sökmotoroptimering är att man inte behöver betala för varje besökare, utan om man utformar webbplatsen på rätt sätt så driver man så kallade ”organiskt” trafik till webbplatsen. Detta gör Google och Bing till en lönsam kanal för er marknadsföring och sökmotoroptimering till ett mycket viktigt verktyg.
 
Organisk trafik är de besökare som hittar till er webplats via en sökmotor och som har klickat i den ordinarie träfflistan.
 
För oss börjar en framgång med en effektiv strategi utifrån en tydlig målsättning som är anpassad för ert företagsbehov och förutsättningar. Vi ger er full insyn gällande statistik och regelbundna uppföljningar med resultatrapportering.

Annonsering via sökmotorerna

Vi på Admoove har en långerfarenhet och hjälper er att skapa och optimera kampanjer för att nå era uppsatta mål och bjuder era konkurrenter på en riktig match. Digital marknadsföring är lätt att mäta och är extremt säljdrivande, för oss börjar framgångsrik marknadsföring med en effektiv strategi utifrån en tydlig målsättning som är anpassad för ert företagsbehov och förutsättningar. Vi hjälper både stora och små företag till digital framgång.

Vad är SEM?

SEM handlar om betald marknadsföring och driva trafik till er hemsida genom att förvärva annonser i sökmotorer. Marknadsföring i sökmotorer är mycket fördelaktig då användarna alltid delar med sig vad de söker. Du som marknadsförare kan därför marknadsföra er mot en specifik sökning och specifik vilja.  För att attrahera befintliga och potentiella kunder är sökordsmarknadsföring ett av de träffsäkra verktyg inom digitalmarknadsföring och ni betalar enbart när någon klickar på er annons.
Sökordsannonsering handlar inte bara om att synas på första sidan, få höga positioner och ökad trafik, utan att det främst handlar om att hitta rätt besökare och kvalificerade leads som ska omvandlas till kunder.
Er annons blir synlig när en besökare exempelvis ”googlar” på sökord och fraser som matchar de valda sökorden.

Hur fungerar SEM?

Google är den största sökmotorn i Sverige med hela 96 % sökningar. Sökmotormarknadsföring bygger på budsystem där man förvärvar annonsplatser för att synas på sökmotorerna, er annons syns då ovan eller bredvid sökresultatet.
Man använder sig av sökmotorernas annos verktyg som fungerar som en auktion där annonsörerna budar på klick, men det är inte alltid det högsta budet som vinner.  Google säkerställer att de bästa annonserna visas först genom att betygsätta dina annonsers kvalité via en form av kvalitetsmärkning som kallas quality score. 
Quality score är ett verktyg för Google att fastställa annonskvalitén och försäkra användarna om att det visas relevanta annonser på sökresultatsidan. 
I praktiken är quality score ett dynamiskt värde mellan 1–10 som Google tilldelar alla dina sökord baserat på hur relevanta dina annonser och landningssida är för sökningen. 
Det är inte alltid den annonsör som är villig att betala mest för ett klick som kommer visas överst då Google även tar med quality score i sin beräkning för att bestämma din AdRank och kostnad per klick. 
AdRank använder sig Google av för att fastställa vilken position din annons förtjänar i förhållande till konkurrenterna.

Hur vi kan hjälpa er?

För att lägga grunden för annonseringens plan och strategi utför vi en noggrann sökordsanalys, bransch- och konkurrensanalys. Vi hanterar budgivning på sökord, skriver attraktiva texter, hanterar styrning av annonser och optimerar löpande era annonser.

Varför en Konkurrensanalys?

Innan man börjar med SEM är det viktigt att känna till sina konkurrenter för att få en bild på vilka ord som är värd att buda på.
I sökordsanalysen får man en indikation om vilka sökord som är konkurrensutsatta. Men för att gå in på djupet tar vi reda mer om era konkurrenter:
  • Vilka är era konkurrenter?
  • Vad skriver dem?
  • Hur ser deras landningsidor ut?
  • Vad är deras målsättningar? 
  • Vilka sökfraser arbetar dina konkurrenter med?

Kombinera SEM med SEO

För er som har en websida som ni vill utveckla eller höja potentialen på rekommenderar vi er att använda er av både SEO och SEM för att få bästa resultat. SEM ger er snabba resultat och öka synligheten för er sajt medan SEO kan skapa en trygg och långsiktig utveckling som ger er bra resultat i det långa loppet.

Fördelar med SEM:

  • Lätt att läsa resultat av din investering med hjälp av Analytics och Googles andra programvaror kopplade till SEM.
  • Ökad trafik till er sajt. Ni kan snabbt få fler besökare genom att synas mer och ibland behöver ni knappt betala någonting (det beror helt på hur stor konkurrensen är om sökordet).
  • Möjlighet till ökad försäljning. Med ökad trafik kan ni få fler som handlar!
  • Google gillar Adwords.

Våra säljare hjälper er utifrån just era behov. Kontakta oss så berättar vi mer!